افرا

detachment

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۲۰ ب.ظ


تو اون روز تاریک مطلق که سکوت مطلق فراگرفته بودش

تو فصل خزان سال، وقتی که ابرا به آسمون رو میگیرن

من سوار بر پشت اسبی تنها بودم

اونم تو تنهاترین مسیر این سرزمین

و به خودم اومدم و دیدم که داره خورشید غروب میکنه

تو کوهستان، خونه امیدم قرار داشت

میدونم که چیزی که قرار بود بشه نشد

ولی تو اولین نگاه به این وجود

من تو وجودم غم غیرقابل تحملی رو حس کردم

شعری رو میدیدم که فرار واهی منو از این ورطه نشون میداد

شعر دیوارهای متروک و بی کس

شعر کامیونهایی که توشون درختای مرده رو دارن حمل میکنن:

"غرق شدن برای پیدا کردن ذات زندگی"

(ادگار آلن پو)


همه دردهایی داریم که در سینه هایمان سنگینی میکنند

اما این را هم میتوان در نظر داشت که چیزی با نام امید همیشه وجود دارد.

میدانیم که از نیستی به هستی پای نهاده ایم 

و زندگی با بودن ماست که معنا می یابد

من هستم چون زندگی میکنم.

پس هرگاه که ارداه کنی میتوانی ویرانه های زندگی را دوباره از نو بسازی! 

گاهی اوقات برای پیدا کردن این مفهوم، غرق شدن لازم است

غرق شدن به معنای تمام شدن نیست 

بلکه میتواند شروعی باشد برای هستی 

دیگر

میتوان در متروکه ها هم، نوای امید سر داد چون «زندگی و بودن» هر دو وجود دارند....

۱.فیلم detachment رو چندی پیش دیدم و امروز تصمیم گرفتم راجع بهش بنویسم اما توضیح کامل و روانی از فیلم رو اینجا خوندم که میتونید بخونیدش. مطمینم خسته کننده نخواهد بود براتون.

۲. هنری شخصیت اصلی این فیلم که معلم جایگزین و موقت مدرسه است. کسی که مدام در درون با خودش گلاویزه تا گذشته ش رو از ذهنش پاک کنه، کسی که گریه هاشو فقط آخرین اتوبوس شب میبینه، کسی که از کنار دردها به آسونی نمیگذره، کسی که حتی در مقابل دختر نوجوون تن فروش خیابونی هم احساس مسوولیت میکنه، کسی که از اینکه نتونه کمکی برای آدمهای اطرافش باشه عذاب میکشه، کسی که با اینکه درد گذشته ش همواره همراهشه و تنهایی امروز هم دوشادوشش اما با این حال مدام در تلاشه تا امید رو زنده نگه داره و از حرفهاش حذفش نکنه، کسی که به مفاهیم اصلی زندگی پی برده، کسی که به دانش آموزانش فقط کتابهای درسی رو تزریق نمیکنه بلکه اونها رو به جستجو و کشف درونشون هدایت میکنه...

هنری از نظر اجتماعی و اقتصادی یک انسان معمولی ست و همچنین ظاهری... اما درونی پاک و درستکار داره که بیننده رو به خودش علاقمند میکنه.


پ.ن: تازه صاحب یکی از استیکرای تلگرام رو شناختم! اونی که با مکث روی این شکلک :/ هویدا میشه جناب ادگار گرامیست... 



۹۴/۰۶/۰۱
افرا

نظرات  (۴)

پولانسکی تو "پیانیست" عجب بازی از آدرین برودی گرفت!
چشاش خیلی خستس، خیلی!
پاسخ:
خیلی.... و بهترین گزینه برای چنین نقشهایی
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۴۴ ماهان هاشمی

باید فیلم جالبی باشه!

حتما می‏بینمش!

ممنون بابت معرفی! :)

پاسخ:
خواهش میکنم. امیدوارم لذت ببرید...
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۵۷ آناهــیــ ـــتا
این فیلم معرکه س.
دیالوگاش... موسیقیش... صحنه هاش...

منم اول که دیدمش دوباره زدم از اول دیدمش و انقدر هیجان زده بودم که اومدم راجبش نوشتم :))
پاسخ:
:)
واقعا فیلم زیبا و تاثیر گزاری بود 
ممنون. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی