افرا

فوتبال

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ق.ظ

چند قدمی عقبتر .... تهِ خانه تکیه داده باشی و فوتبال را نه! فوتبال نگاه کردن پدر و برادرت را نگاه کنی و لبخند روی لبهایت باشد... خودِ فوتبالیها شاید ندانند اما نگاه کردنِ آنها از خودِ فوتبال جذابتر است! نه که فکر کنی گوشم با گزارشگر نبود ... بود اما نمیخواستم باشد! نمیخواستم باشد تا اسم بازیکن محبوب تو را کمتر بشنوم... اما صدای گزارشگر به چه کار؟ فوتبال مرا یادِ تو می اندازد، انگار که تو تنها فوتبال دوست زندگی من بوده ای! فوتبال که نه.... همه چیز مرا یادِ تو می اندازد... حتی آهنگهایی که هیچ وقت باهم نشنیدیم، حتی عکسها و نقاشیهایی که هیچ وقت باهم ندیدیم، حتی کوچه هایی که هیچ وقت قدمهای ما را باهم نداشتند.... همه چیز مرا یاد تو می اندازد... و "روشنم می دارد"...

فکر میکنم اسم تیم پاریس اند ژرمن است که عقیل میگوید "اند" نه.. "سنت"؛ اسم یک بازیکن خِسِّه ست و اسباب شیطنت ما را فراهم میکند.. و در بین همه شیطنتها تصویر بی تصویر تو که حالا حتما مشغول تماشای بازیِ تیم محبوبت هستی، نزدیکتر از تصویر اهل خانه برایم در حرکت است...

راستی دیده ای آدمی را که تجسمش از آدمها صورت بی چهره باشد و اندام بی حجم؟! توی خیالِ من کالبدت نیست که هست.... خودت هستی که هستی! همان وجودی که عالمِ بی وزنی برایم ساخت و جنس هر احساسی را تغیر داد... 

تلویزیون خاموش شد و من توی زمین فوتبال ماندم! ماندم که شاید تماشاگری تلویزیون را خاموش نکند و چشمانی که پی ش میگردد را بیابد! چشمانی که شرق زمین ایستاده و غرب را پی نگاهی می کاود....

۹۴/۰۷/۳۰
افرا

نظرات  (۴)

غم داری افرا...
پاسخ:
من درد تو را ز دست آسان ندهم .....
...
پاسخ:
...........
۰۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۹ محمد StigMatiZed
راستی دیده ای آدمی را که تجسمش از آدمها صورت بی چهره باشد و اندام بی حجم؟! توی خیالِ من کالبدت نیست که هست.... خودت هستی که هستی! همان وجودی که عالمِ بی وزنی برایم ساخت و جنس هر احساسی را تغیر داد... 

آخ آخ از این من آخ از این پاراگراف آخ
پاسخ:
ای وایِ من.....
تلویزیون خاموش ماند      !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی