افرا

چرخه ی معکوس

جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۴۴ ب.ظ

"جستن

یافتن 

و آنگاه به اختیار برگزیدن"*


اشکال زمانه ی من چرخه ی معکوس شناخت و علاقه است که آدمها به آن دچارند... اینکه برمیگزینند کسی را از پی شیفتگی و احساسشان را تا ته خرجش میکنند و بعد آن است که ذره ذره شناخت حاصل می آید ... اگر خوب بود که ای بسا اقبال این آدمها و اگر خوب نبود آنجاست که او میماند با قلبی که مخزن احساسش خالیِ خالی شده و تاوانی که باید به نسبت نوع انتخابش بپردازد... 

البته این شناخت نکته ای دارد، اینکه خصوصیات ذاتی فرق دارند با اشتباهات موقت و لحظه ای. آدمها حق اشتباه دارند و نباید قضاوتمان بر اساس اشتباهاتی باشد که ناآگاهانه اتفاق میافتد.


پ.ن: گیلاس های زودرس در مقایسه با گیلاسهای معمولی خیلی ریز و کوچکند.. اما اشتیاق آدم برای نوبرکردن گیلاس را برآورده میسازند و لذت شیرینی نصیب میکنند. گیلاسهای زودرس مدت زیادی روی شاخه نمیمانند و درختش هم عمر کمتری نسبت به باقی درختها دارد. 

بعضی آدمها هم درخت زودرس توی قلبشان میکارند، زود بار میدهد و لذت هم دارد اما عمری ندارد. فکر کن چقدر طول میکشد تا جای خالی ریشه ای که از خاک قلب برکندی را خاک حاصلخیز پر کند؟


*شاملو

۹۵/۰۲/۱۰
افرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی